ایده هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 و 3 ساله در کلاس درس ESL/EFL
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

آموزش کودکان 2 و 3 ساله می تواند بسیار سرگرم کننده و بسیار مفید باشد. با این حال، بسیاری از معلمان نگران آموزش این گروه سنی هستند زیرا این امر مستلزم آن است که معلمان انگلیسی در استراتژی های تدریس و مدیریت کلاس درس تجدید نظر کنند. در واقع، آموزش به کودکان آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و اگر موفق شوید، احتمالاً از تدریس این کلاس‌ها بیشتر از سایرین لذت خواهید برد.


در اینجا چند نکته عالی برای شروع شما وجود دارد که می تواند به شما در آموزش زبان انگلیسی به کودکان کمک کند:
محدودیت ها و توانایی های کودکان در یادگیری زبان انگلیسی را درک کنید
تسلیم نشوید چون خواندن و نوشتن بلد نیستند و گاهی اوقات در صحبت کردن مشکل دارند! وقتی بزرگتر می شوند زمان بیشتری برای کار روی آن چیزهای خسته کننده وجود دارد. بچه های دو یا سه ساله می توانند خیلی کارها را در کلاس انجام دهند و خوبی این است که وقتی به آنها نگاه می کنید، تغییر بزرگی را می بینید.

https://www.zoomit.ir/pr/400332-private-language-training-tehranzaban/
درک توانایی های آنها اولین قدم برای درک اینکه چگونه می توانید به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید:
آنها بسیار کنجکاو هستند. آنها عاشق کشف دنیا و یادگیری چیزهای جدید هستند.
آنها قادر به یادآوری چیزها هستند - آنها می توانند وقایع روز قبل را به خاطر بسپارند و سه شیء ارائه شده به صورت بصری را به خاطر بسپارند.
آنها می توانند آنچه را که در یک عکس یا گروهی از اشیاء گم شده است شناسایی کنند.
من می توانم دستورالعمل های ساده را دنبال کنم.
آنها رنگ های اصلی ساده را می شناسند.
آنها در نامگذاری و برچسب زدن خوب هستند.
آنها می توانند خطوط، دایره ها و مربع ها را با مداد بکشند
آنها می توانند سوالات زیادی مانند کی، کجا و چرا بپرسند.
آنها دوست دارند از همسالان و بزرگسالان خود تقلید کنند.
آنها می توانند در جملات کوتاه (4 تا 6 کلمه) صحبت کنند.
آنها می توانند نام و سن (معمولاً تا سن خود) را بیان کنند و از ضمایر استفاده کنند.
آنها می توانند اشیا را با تصاویر مطابقت دهند.
آنها حدود 300 کلمه (در زبان اول خود) دارند.
آنها می توانند به خوبی به داستان های کوتاه گوش دهند.
آنها می توانند پازل های چند قسمتی را پر کنند.
آنها می توانند اقدامات را با تصاویر توصیف کنند.
آنها می توانند در بازی حرکت کنند.
آنها می توانند عشق و بسیاری از احساسات مختلف را نشان دهند.
می توانند کتاب را یکی یکی ورق بزنند.
آنها می توانند برج هایی را در چند بلوک بسازند.


بازی برای کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی
بازی یکی از سخت‌ترین چیزهایی که می‌توان به عنوان معلمی که برای اولین بار در کودکان خردسال می‌توان به آن دست یافت، مفهوم «بدون آموزش» است. در این سن کودکان یاد می گیرند که چگونه دنیای اطراف خود را کشف کنند و از مردم بیاموزند و همه اینها از طریق بازی انجام می شود. به همین ترتیب، معلم باید خود را در مقابل معلم همکار ببیند.
مطالب مرتبط: روش های آموزش الفبای انگلیسی به کودکان
با دانش آموزان خود باشید و کشف کنید، با هم بازی کنید و آواز بخوانید، لذت ببرید و بخندید.


فعالیت های کوتاه در آموزش زبان
کودکان کم سن و سال فاصله توجه کوتاهی دارند و علاقه آنها به فعالیت ها به سرعت از بین می رود. این طور نیست که فعالیت های یادگیری شما خسته کننده باشد، اما چیزهای جالب دیگری در محیط نزدیک آنها وجود دارد که توجه را می طلبد! شما معمولاً برای جلب توجه آنها با چیزهای دیگر در جهان رقابت می کنید، بنابراین تغییر دادن فعالیت ها اغلب به ذهن کوچک آنها کمک می کند تا روی کاری که با آنها انجام می دهید تمرکز کند.
مطمئن شوید که هر فعالیت بیش از 5 تا 10 دقیقه طول نمی کشد. بنابراین فعالیت های زیادی را برنامه ریزی کنید و همیشه چند مورد اضافی در دست داشته باشید!
درس شما نباید شامل 10-15 رویداد جدید باشد. می توانید درس های قبلی را اصلاح کنید، آهنگ بخوانید، داستان بخوانید، بازی کنید، با اسباب بازی بازی کنید یا پیاده روی کنید.


 اجازه دهید والدین با فرزندشان درس بخوانند
به والدین اجازه دهید به کلاس فرزندتان بپیوندند من همیشه وقتی دانش‌آموزان کوچک‌تر هستند، به بچه‌های خردسال یا یکی از والدین آنها (معمولاً مادر، اما گاهی اوقات ممکن است پدربزرگ و مادربزرگ باشد!) در کلاس آموزش می‌دهم. هیچ اضطراب جدایی وجود نخواهد داشت و زندگی شما به عنوان یک معلم بسیار آسان تر خواهد بود. والدین به رفتار بد کمک می کنند و کودک خود را بر فعالیت ها متمرکز می کنند.
از والدین بخواهید که کنار فرزندشان بنشینند (من از کوسن روی زمین استفاده می کنم) و فعالانه در این جلسه شرکت کنند. آنها می توانند با صفحات رنگ آمیزی، آهنگ های رقص، بازی ها و چیزهای دیگر در کلاس کمک کنند. آنها همچنین برای کمک به مشکلات جزئی و موارد اضطراری مانند توالت در دسترس هستند.


از یک جفت دستکش استفاده کنید
استفاده از یک عروسک سرگرم کننده در هر کلاس (من از Cookie Monster استفاده می کنم) تفاوت زیادی در درس ها برای کودک شما ایجاد می کند. دانش آموزان خجالتی بیشتر به عروسک ها هیجان زده و علاقه مند هستند و بچه ها در ابتدای کلاس از دیدن عروسک مورد علاقه خود هیجان زده می شوند! آنها فکر می کنند که این درست است (دانشجویان گاهی اوقات از من در مورد امور روزمره و غیره می پرسند) و معتقدند که دوست آنهاست.
درس را با سلام کردن به عروسک شروع و پایان دهید و گهگاه آن را بیرون بیاورید تا از دانش آموزان سؤال بپرسید یا آهنگی بخوانید.


در هر درس فقط چند کلمه تدریس کنید
سعی کنید در یک درس بیش از سه کلمه جدید معرفی نکنید. به خاطر سپردن آنها دشوار خواهد بود.
برخی از معلمان احساس می کنند که اگر همه آنها سه کلمه جدید باشد، چیز زیادی به دانش آموزان خود آموزش نمی دهند، اما تعجب خواهید کرد که چقدر بچه ها از آنها استفاده می کنند. هر بار که شما (فرازبان کلاس خود) صحبت می کنید، بخشی از آنچه شما گفتید را دریافت می کنند.
زیاد بخون
کودکان عاشق خواندن یک آهنگ خوب و انجام تمام حرکات رقص هستند. اسفنج برای یادگیری آهنگ.


 از تصاویر زیاد استفاده کنید
دانش آموزان زمانی بهتر یاد می گیرند که توجه آنها به صورت بصری جلب شود. مطمئن شوید که تعداد زیادی عکس از مجلات، پوسترها روی دیوارها و تعداد زیادی اسباب بازی و نمونه اولیه وجود دارد.
بازی های زیادی انجام دهید
بچه ها نمی توانند بخوانند و بنویسند، اما بازیگران اصلی بازی هستند! بازی ها می توانند واقعا ساده باشند و نباید خیلی رقابتی باشند - مطمئن شوید که همه برنده می شوند.
مدام تمجید کنید
تقویت مثبت در این سن بسیار مهم است. فرقی نمی کند که دانش آموز دست و پنجه نرم کند، این که تلاش کرد ستودنی است. اگر بچه ها از کلاسشان لذت ببرند، هفته بعد برمی گردند چون می خواهند آنجا باشند...و عارضه اش این است که انگلیسی یاد می گیرند!





:: بازدید از این مطلب : 55893
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: